Kurier Pocztex

Zamówienie kuriera Pocztex jest jedną z częstych form nadawania przesyłek wśród Polaków. Usługa ta wzbudza zaufanie już od 1997 roku, choć sama Poczta Polska ma kilkusetletnią tradycję. Wybierając tę opcję, masz możliwość wysłania paczki bezpośrednio do odbiorcy. Możesz nadać ją w oddziale lub zamówić odbiór przez kuriera Pocztex. Jak nadać przesyłkę? Nasz formularz przeprowadzi Cię przez cały proces.

Kurier Pocztex – jak nadać?

Skorzystaj z oferty kuriera Pocztex. Jak zamówić przesyłkę? Wystarczy, że zalogujesz się na naszej stronie internetowej i przejdziesz do zakładki: Zamów kuriera. Wypełnij wszystkie szczegóły, takie jak waga, wymiary oraz adres nadawcy i odbiorcy. Dokładnie sprawdź wszystkie wprowadzone dane, aby uniknąć błędów, a następnie wyślij zlecenie. Dostępne są różne formy wysyłki: kurier-kurier, punkt-kurier, punkt-punkt, kurier-punkt.

Po złożeniu zamówienia system wygeneruje list przewozowy oraz potwierdzenie nadania. Pobierz te dokumenty, wydrukuj je i przyklej list przewozowy do paczki. Następnie poczekaj na przybycie kuriera Pocztex lub dostarcz paczkę do najbliższego punktu stacjonarnego. Kurier podpisze dowód nadania, który warto zachować na wypadek jakichkolwiek problemów z przesyłką.

Przesyłka kurierska Pocztex – wymagania

Nadając przesyłkę kurierską Pocztex, zadbaj o prawidłowe zabezpieczenie towarów. Jeśli wysyłasz paczkę, zapakuj artykuły w nowy, nieużywany karton tak, by przedmioty nie mogły się w nim przemieszczać. Upewnij się też, że przesyłka nie zawiera artykułów wyłączonych z transportu, takich jak:

  • ADR, towary niebezpieczne;
  • Żywe zwierzęta, owady, szczątki zwłok zwierzęcych i wyroby pochodzenia zwierzęcego;
  • Farby, lakiery, kleje, oleje itp.
  • Gotówka, papiery wartościowe, akcje, inne środki płatnicze;
  • Biżuteria, dzieła sztuki, antyki, metale i kamienie szlachetne itp.
  • Szyby, lustra, produkty ceramiczne i szklane;
  • Broń, amunicja;
  • Fajerwerki, materiały pirotechniczne, wybuchowe;
  • Alkohole, wyroby tytoniowe, tytoń, e-papierosy;
  • Artykuły szybko psujące się, np. towary spożywcze;
  • Szczątki ludzkie lub zwierzęce;
  • Produkty lecznicze w rozumieniu ustawy Prawa farmaceutycznego, komponenty do produkcji produktów leczniczych, narkotyki oraz substancje psychotropowe i halucynogenne;
  • Towary wymagające temperatury kontrolowanej oraz inne towary zabronione przez prawo bądź inne regulacje
  • Materiały płynne (w cysternach);
  • Materiały sypkie (luzem);
  • Odpady (w tym używane silniki spalinowe, ich części oraz skrzynie biegów);
  • Przesyłki, które wymagają specjalistycznego taboru i przeładunku;
  • Towary i przedmioty szczególnie podatne na uszkodzenie w transporcie drogowym;
  • Towary o znaczeniu strategicznymi podwójnego zastosowania w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 29 listopada 2000 roku o obrocie z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym dla bezpieczeństwa państwa,a także dla utrzymania międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa (t.j. Dz.U. 2013,poz. 194z późn. zm.);
  • Mienie przesiedleńcze.

Zgodnie z regulaminem Poczty Polskiej, można wysyłać żywe ptaki i pszczoły, pod warunkiem spełnienia określonych wymogów. Przesyłki te muszą być dostarczane od drzwi do drzwi, bez możliwości odbioru w punktach czy skrytkach pocztowych. Szczegółowe wymagania znajdziesz tutaj.

Zwierzęta muszą być zapakowane w mocne, trwałe opakowania, które zapewniają odpowiednie warunki transportu i są oznaczone etykietami "ŻYWE ZWIERZĘ" oraz "OSTROŻNIE". Przesyłki należy nadawać do godziny 12:00, unikając dni poprzedzających dni wolne od pracy. Każde zwierze musi być przesyłane w osobnym opakowaniu, zgodnym z przepisami o ochronie zwierząt.

Możesz także przesyłać opony, felgi i koła, jednak zadbaj o ich prawidłowe zabezpieczenie.

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.