Twoja marka – Jak sprawić by klienci ją polubili.
Nasza marka ma wywoływać emocje – to cel, który powinien nam przyświecać podczas drogi do tworzenia idealnego brandu. Powinna również wpadać w oko, być łatwa do zapamiętania czy lubiana wśród naszych odbiorców i klientów. Jak to zrobić? Jakie elementy powinniśmy wypracować? Postaramy odpowiedzieć się na to w poniższym artykule.
Droga do serca klienta
W wielu przypadkach podczas budowania naszej marki i biznesu jesteśmy w 100% pewni, że nasz produkt to strzał w 10. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nie wszyscy muszą myśleć tak jak my dlatego, musimy przekonać naszych przyszłych konsumentów, by zdecydowali się na wybranie naszej firmy. W dzisiejszym świecie wiele osób kupuje markę, a nie jej produkty. Niewątpliwie, dobra marka jest gwarancją wysokiej jakości i doznań. Jeśli Twój potencjalny klient nie zna Twojej marki, to istnieje małe prawdopodobieństwo że, ot tak zdecyduje się na zakup Twoich towarów czy usług. Zdarzyło Ci się kupić jakiś produkt ze sklepu, którego nie znałeś i nie miał żadnych opinii? Prawdopodobnie nie. Zazwyczaj Twój klient musi cię znać, ufać ci i lubić, zanim zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty.
Wyróżniamy tutaj kilka etapów „ścieżki klienta” :
- Poznaj mnie
- Zainteresuj
- Polub
- Zaufaj
- Kup
Wypracuj skojarzenia
Zastanów się nad elementami, które mogą wyróżnić cię od konkurencji, powinny być kojarzone tylko z Twoją marką.
Co to może być?
- Sfera wizualna
- melodie, dźwięki, podkłady muzyczne
- Strój pracowników
- Nietypowe słowa albo zwroty, własny hashtagi.
- Wystrój wnętrza
- Zapach
Myślisz o bezpiecznym samochodzie? Pewnie skojarzysz go z marką Volvo.
Widzisz designerski smartfon? Pewnie pomyślałeś o marce Apple.
Komunikacja = stały kontakt
Elementem bez którego jesteśmy skazani na porażkę jest niewątpliwie komunikacja z naszymi odbiorcami. Systematyczność jest tutaj kluczem do sukcesu. Warto, abyśmy stworzyli sobie jasny i sprecyzowany plan działania. Ustalmy w nim co, gdzie i kiedy będziemy publikowali. Wiele osób podczas budowania swojej marki zapomina o tym elemencie publikując treści zdecydowanie za rzadko. Obecność i pokazywanie się przez dłuższy czas jest w tym przypadku niezbędna.
Kto jest Twoim klientem?
Kolejne pytanie na które musimy sobie odpowiedzieć to, czy dobrze znamy profil naszego klienta? W tym celu musimy sprofilować grupę docelową do której chcemy trafiać. Warto, abyśmy poświęcili na ten etap dużą ilość czasu. Pamiętaj, że nie jesteś w stanie dotrzeć do wszystkich ludzi, musisz odpowiednio sprecyzować grupę, która ma w przyszłości zostać Twoimi klientami. Czasy wszechobecnej globalizacji już dawno minęły w związku z tym, w dzisiejszym świecie najbardziej cenione jest indywidualne i sprecyzowane podejście do człowieka.
Twój klient powinien:
- Widzieć, że masz dla niego rozwiązanie
- Zobaczyć, że masz właściwe kompetencje, aby to zrobić dobrze
- Mieć poczucie, że to co robisz, sprawi że jego biznes wejdzie na wyższy level
Podsumowanie
Reasumując, marketing oparty na zaufaniu i relacji ma największe szanse na powodzenie. Sprzedawcy korzystający z dziwnych technik sprzedażowych są przez nas coraz częściej odrzucani. Empatia na odpowiednim poziomie sprawdzi się tutaj najlepiej ponieważ, jest to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Dobry marketing to odpowiednie podeście do drugiego człowieka, zrozumienie go i chęć pomocy.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!