© All rights reserved. Powered by VLThemes.

Jak się wyróżnić na rynku?

Jak wyróżnić się na rynku?

Na rynku funkcjonuje dużo firm. W każdej branży istnieje konkurencja, która świadczy identyczne usługi lub sprzedaje takie same produkty. Ich funkcjonalność, właściwości oraz cechy są jednakowe. Jak wyróżnić się na rynku? Co zrobić, aby „świecić” na tle konkurencji i żeby to właśnie nas zapamiętano, a nie inną firmę? Oto kilka rad.

Bądź unikatowy – wyróżnij się

Wiele marek oraz osób stara się być oryginalnym. Ich unikatowość polega m.in. na nieszablonowych kampaniach reklamowych. To dzięki nim jesteśmy w stanie poznać dany brand, zapoznać się z jego wyimaginowaną wartością, która jest tworzona w naszych głowach. W przypadku reklam jest to o tyle trudne, że należy pamiętać o zasadach oraz przepisach, które regulują rynek popularyzacji danych towarów. Do wyróżniającej kampanii możemy zaliczyć m.in. kampanię Burger King kontra McDonald (Halloween)- budynek restauracji Burger King został ubrany w strój ducha, który na sobie miał napis McDonald`s. Informacja o tym obiegła cały świat, a tym samym była idealnym przykładem nieszablonowego myślenia. Zaskakiwała swoją wyjątkowością – wyszła poza ogólny schemat, była czymś nowym, przykuła uwagę i… wyróżniła się na rynku, na tle innych sieci fast foodów.

Kolejną metodą na wyróżnienie się na rynku może być oryginalna nazwa produktu/firmy. Inne niż wszystkie, genialne w swojej prostocie: NO NAME to przykład słodkiej przekąski (baton), który na początku swojej historii nie miał nazwy. Stało się to okazją do nadania jemu nazwy w wolnym tłumaczeniu „Bez nazwy”. Przypadek? Otóż nie. Przez pewien okres był dużą konkurencją dla znanych marek – niska cena, rozpoznawalny oraz bycie innym niż pozostałe marki. Tak zapamiętamy baton NO NAME. IKEA, Apple, BMW, LG oraz wiele, wiele innych…

Co jeszcze?

Dobre hasło, slogan, myśl przewodnia to gwarancja sukcesu. Opisuje wartości firmy, przyciąga uwagę, niekiedy nas bawi. Młodzieżowe marki skutecznie wykorzystują ten motyw. Za przykład może posłużyć marka napojów FRUGO i tekst z reklamy „czy to na pewno jest bezpieczne?”. „No to Frugo” było na ustach tysięcy klientów. Frugo zniknęło z rynku, po czym wróciło- na ich wniosek. To dzięki nim możemy cieszyć się kultowym napojem. Duże, globalne marki mają slogany, które je definiują- samo ich wypowiedzenie wskazuje na dany brand. Nike- Just do it., Nokia- Connecting People, Adidas- Impossible is nothing, McDonald`s- i`m lovin`it, Apple-Think different, Herbapol- Masz to w naturze, Alior Bank- Wyższa kultura bankowości, Biedronka- Codziennie niskie ceny. Prawda, że je znamy?

Niebanalna obsługa klienta to kolejny argument, który może nas wyróżnić na rynku wśród klientów. W tym wypadku należy zakodować, że być może klient nie zapamięta wszystkich szczegółów Twojej usługi lub oferowanego produktu, ale na pewno zapamięta jak się wtedy czuł. Zbudowanie relacji na linii firma – odbiorca jest cenniejsze niż sam produkt. Wysoka jakość obsługi, miły kontakt, ale przede wszystkim atmosfera to główne determinanty, które wpływają na decyzję zakupową.

Ty jako marka. Takie postrzeganie jest bardzo ważne, gdyż przez swoje zachowanie, podejście do drugiej osoby, możemy się wyróżnić. Bycie wrednym nie przysporzy Tobie nowych przyjaciół, a jedynie wrogów. Jeśli będziesz traktował innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany, to masz gwarancję, że wyróżnisz się spośród tłumu. Jak wyróżnić się z rynku? Bądź sobą!

Podsumowanie

Bez względu czy mowa o Tobie czy o firmie, którą reprezentujesz, zawsze warto się wyróżnić. Dzięki niesztampowości, innemu podejściu jesteśmy w stanie się wybić na tle konkurencji. Wszystko ma swój cel – zwiększenie sprzedaży, zbudowanie silnej marki oraz przywiązania emocjonalnego. Warto być innym niż wszyscy – to procentuje.

Zobacz inne nasz artykuły: KLIKNIJ TUTAJ

Share this:
Top