Jak sprawić, by klient wrócił/pozostał?
Na pewno wielu właścicieli firm zastanawia się często jakie kroki podjąć, aby zatrzymać klienta, czy sprawić, żeby powrócił. Klient lubi wracać w miejsce, w którym czuje się swobodnie i bezpiecznie. Jeśli damy mu konkretne powody ku temu, możemy być pewni, że tak właśnie się stanie. Należy pamiętać, jak duża jest konkurencja na rynku i sprawić, aby nasz klient nie chciał odejść właśnie do nich. Jakie kroki trzeba podjąć w tym celu? Co zrobić, aby klient wrócił do nas? Podsyłamy kilka pomysłów w dalszej części artykułu.
Klient – budowanie relacji.
Najważniejsze w skutecznym budowaniu relacji jest danie poczucia klientowi, że jest wyjątkowy. Staramy się poświęcić mu maksymalną ilość czasu, odpowiadać wyczerpująco na wszystkie pytania. Proponować inne/lepsze rozwiązania. Dobrze jest się postawić w roli takiego klienta i zadać sobie pytania – czego byśmy oczekiwali? Jak chcielibyśmy być traktowani?
Dobrym pomysłem jest karta stałego klienta. Dzięki temu zabiegowi klient będzie mógł otrzymywać zniżki i gratisy. Często wykorzystuje się karty na punkty; po zebraniu danej ilości punktów można je wymienić na darmowy upominek lub rabat. Dzięki takiej karcie mamy większe szanse na to, że klient wróci do nas po kolejne, aby na koniec zrealizować zebrane punkty.
Wiele firm decyduje się na przypominanie o sobie. W jaki sposób? Często podczas akcji promocyjnych wysyłają do swojej grupy docelowej informacje o organizowanych akcjach. W ten sposób klient odbierając taką wiadomość przypomina sobie o danej firmie.
Indywidualne podejście do klienta.
Konsumenci dzielą się na dwie grupy – taka, która nie potrzebuje pomocy, nie chce aby im przeszkadzać podczas zakupów. Natomiast druga to taka, która oczekuje, że rzucimy wszystko co w tym momencie robiliśmy i poświęcimy im 100% uwagi. Ci z pierwszej grupy nie wrócą do nas, gdy będziemy ich atakować od wejścia naszą pomocą i proponować dodatkowe produkty. Jednak Ci, z drugiej grupy poczują się wyjątkowo i będzie im odpowiadał taki sposób obsługi. Jaki z tego wniosek? Powinniśmy wiedzieć do jakiej grupy należy nasz klient i odpowiednio go potraktować.
Klient, który kupi produkt w danej firmie raz, to tak po prawdzie strata. Aby zdobyć kolejnego klienta musimy liczyć się z 3 razy większym kosztem, a wystarczyłoby zadbać o to, by ten który już się pojawił znów skorzystał z naszych usług. Dlatego tak ważne jest, żeby poświęcić czas każdemu, kto korzysta z naszych usług i zadbać o najwyższą jakość obsługi klienta.
Każdy klient jest ważny.
Dbanie o klienta jest niesamowicie ważne. Każdego należy traktować indywidualnie i starać się proponować najlepsze możliwe rozwiązania. Pamiętajmy o wysyłaniu informacji o promocjach, budowaniu relacji i przypominaniu o sobie. Nie bójmy się wprowadzać elementów zaskoczenia – rabatów z okazji urodzin czy święta.
Jakie macie sposoby na zatrzymanie klienta?
Zapoznaj się z naszą ofertą.
Zachęcamy także do zapoznania się z innymi naszymi artykułami – KLIKNIJ TUTAJ