© All rights reserved. Powered by VLThemes.

identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna marki – poznaj najważniejsze elementy

Profesjonalny branding ma za zadanie wyróżnić Twoją markę na rynku oraz przyciągnąć do niej nowych klientów.  Identyfikacja wizualna marki to zbiór symboli – szata graficzna, kolorystyka, logo oraz czynności jakie wykonuje Twoja firma w celu zbudowania spójnego wizerunku. Identyfikacja wizualna ma ogromny wpływ na odbieranie Twojej działalności na rynku. Co składa się na identyfikację wizualną? Jakie są jej najważniejsze zadania? Odpowiadamy w tym artykule!

Identyfikacja wizualna

Czym jest identyfikacja wizualna marki?

Visual identity, czyli identyfikacja wizualna marki ma za zadanie stworzyć wizualną tożsamość naszej firmy i tym samym zwiększyć jej wartość postrzegania wśród naszych potencjalnych klientów. W praktyce przekłada się to na zwiększenie rozpoznawalności w branży oraz daje gwarancję dobrego pierwszego wrażenia i zapamiętania właśnie naszej firmy przez odbiorców. Jest to zestaw narzędzi, które służą do kreowania wizerunku marki. Składają się na nią głównie symbole oraz zachowania stosowane w firmie. Ich głównym celem jest uzyskanie spójnej i czytelnej identyfikacji oraz wyróżnienie jej na tle konkurencyjnych marek.

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna – co wchodzi w jej skład?

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, z tego powodu musimy zadbać, by elementy z których składa się identyfikacja naszej firmy, wywołały na naszych odbiorcach jak najlepsze emocje. Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej?

  • logo
  • kolorystyka i typografia firmowa – krój i wielkość fontów,
  • szata materiałów drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych,
  • wygląd produktów i ich opakowań,
  • wygląd strony internetowej,
  • strój pracowników,
  • wnętrza przybytków (np. biura podróży),
  • smycze, kubki i inne gadżety,
  • stoisk targowych, szyldów
  • samochody,
  • plakietki pracowników i gości,

Jak stworzyć system identyfikacji wizualnej w Twojej firmie?

Jeśli chcemy przygotować dobrą i spójną identyfikacje naszej marki podstawową kwestią jest stworzenie dobrej strategii działania. Jeśli nie mamy na nią pomysłu możemy zlecić to agencji. Kolejnym krokiem jest współpraca z grafikiem w celu przygotowania wszystkich elementów. Zadajmy sobie pytanie, jak chcielibyśmy by prezentowała się nasza marka? Opracowanie DNA naszego biznesu wskaże grafikowi, drogę w jakiej ma podążać. Kontakt z grafikiem czy agencjom jest w tym wypadku bardzo ważny. Podczas tworzenie systemu identyfikacji, powinniśmy pamiętać, aby charakteryzował się odpowiednimi cechami:

  • dopasowany do misji naszej firmy,
  • łatwy do zapamiętania,
  • unikalny, ale nie przerysowany,
  • łatwy do zrozumienia,
  • wywołujący pozytywne emocje,

Podsumowanie

Tworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej składa się z kilku etapów. Warto, aby sumiennie podejść do każdego z nich. Na początku zajmijmy się analizą firmy, jej potrzeb rynkowych, planów rozwojowych i marketingowych oraz analizą naszej konkurencji. Zapoznanie się z tymi elementami, znacznie ułatwi nam współpracę z grafikiem i sprawi, że nasza firma zyska kompleksową i spójną identyfikacje wizualną. Dzięki temu możemy być pewni, że osiągniemy zadawalające i skuteczne rezultaty.

Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!

Top