Identyfikacja wizualna marki – poznaj najważniejsze elementy
Profesjonalny branding ma za zadanie wyróżnić Twoją markę na rynku oraz przyciągnąć do niej nowych klientów. Identyfikacja wizualna marki to zbiór symboli – szata graficzna, kolorystyka, logo oraz czynności jakie wykonuje Twoja firma w celu zbudowania spójnego wizerunku. Identyfikacja wizualna ma ogromny wpływ na odbieranie Twojej działalności na rynku. Co składa się na identyfikację wizualną? Jakie są jej najważniejsze zadania? Odpowiadamy w tym artykule!
Czym jest identyfikacja wizualna marki?
Visual identity, czyli identyfikacja wizualna marki ma za zadanie stworzyć wizualną tożsamość naszej firmy i tym samym zwiększyć jej wartość postrzegania wśród naszych potencjalnych klientów. W praktyce przekłada się to na zwiększenie rozpoznawalności w branży oraz daje gwarancję dobrego pierwszego wrażenia i zapamiętania właśnie naszej firmy przez odbiorców. Jest to zestaw narzędzi, które służą do kreowania wizerunku marki. Składają się na nią głównie symbole oraz zachowania stosowane w firmie. Ich głównym celem jest uzyskanie spójnej i czytelnej identyfikacji oraz wyróżnienie jej na tle konkurencyjnych marek.
Identyfikacja wizualna – co wchodzi w jej skład?
Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, z tego powodu musimy zadbać, by elementy z których składa się identyfikacja naszej firmy, wywołały na naszych odbiorcach jak najlepsze emocje. Co wchodzi w skład identyfikacji wizualnej?
- logo
- kolorystyka i typografia firmowa – krój i wielkość fontów,
- szata materiałów drukowanych firmy, marketingowych i promocyjnych,
- wygląd produktów i ich opakowań,
- wygląd strony internetowej,
- strój pracowników,
- wnętrza przybytków (np. biura podróży),
- smycze, kubki i inne gadżety,
- stoisk targowych, szyldów
- samochody,
- plakietki pracowników i gości,
Jak stworzyć system identyfikacji wizualnej w Twojej firmie?
Jeśli chcemy przygotować dobrą i spójną identyfikacje naszej marki podstawową kwestią jest stworzenie dobrej strategii działania. Jeśli nie mamy na nią pomysłu możemy zlecić to agencji. Kolejnym krokiem jest współpraca z grafikiem w celu przygotowania wszystkich elementów. Zadajmy sobie pytanie, jak chcielibyśmy by prezentowała się nasza marka? Opracowanie DNA naszego biznesu wskaże grafikowi, drogę w jakiej ma podążać. Kontakt z grafikiem czy agencjom jest w tym wypadku bardzo ważny. Podczas tworzenie systemu identyfikacji, powinniśmy pamiętać, aby charakteryzował się odpowiednimi cechami:
- dopasowany do misji naszej firmy,
- łatwy do zapamiętania,
- unikalny, ale nie przerysowany,
- łatwy do zrozumienia,
- wywołujący pozytywne emocje,
Podsumowanie
Tworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej składa się z kilku etapów. Warto, aby sumiennie podejść do każdego z nich. Na początku zajmijmy się analizą firmy, jej potrzeb rynkowych, planów rozwojowych i marketingowych oraz analizą naszej konkurencji. Zapoznanie się z tymi elementami, znacznie ułatwi nam współpracę z grafikiem i sprawi, że nasza firma zyska kompleksową i spójną identyfikacje wizualną. Dzięki temu możemy być pewni, że osiągniemy zadawalające i skuteczne rezultaty.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!