E-mail marketing – wszystko co musisz wiedzieć
E-mail powstał aż 57 lat temu, został ulepszony w 1971r. Zdecydowanie wiedze prym w komunikacji sieciowej, dając nam doskonałe narzędzie do reklamy naszych produktów czy usług. Za pomocą e-mail marketingu możemy skutecznie sprzedawać, pozyskiwać nowych klientów i zwiększać zasięg naszej działalności. Czym jest e-mail marketing? Jak dobrze go wykorzystać? Wszystkiego dowiecie się w naszym artykule. 🙂
Czym w ogóle jest e-mail marketing?
Tym terminem określamy formę reklamy marketingu bezpośredniego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Głównymi celami e-mail marketingu jest sprzedaż oraz podtrzymywanie dobrych relacji z klientami. Zdarza się również że wykorzystuje się go do badań marketingowych oraz przekazywania informacji. Jedną z największych zalet tego rodzaju marketingu jest możliwość dokładnej personalizacji naszego przekazu. Możemy podzielić naszych odbiorców na kilka grup i przygotować dla nich odpowiednio spersonalizowane wiadomości. Znacznie wpłynie to na skuteczności naszego e-mail marketingu. Większość narzędzi do e-mail marketingu daje nam również możliwość personalizacji imienia naszego odbiorcy. Tym sposobem klient poczuje, że wiadomość jest przygotowana specjalnie dla niego i z przyjemnością zapozna się z jej treścią.
Największe zalety:
- Budowanie relacji z klientem.
- Szybki czas dotarcia do odbiorcy.
- Liczba użytkowników poczty internetowej stale rośnie.
- Możliwość personalizacji treści.
- E-mail marketing może wzmocnić pozycję Twojej marki.
- E-mail marketing jest mierzalny.
- Możliwość automatyzacji.
- E-mail marketing to idealne miejsce do informowania m.in. o promocjach, rabatach czy wyprzedażach.
Jak pozyskać bazę adresów?
Najlepszym i najprostszym sposobem na pozyskiwanie adresów e-mailowych jest propozycja zapisania się do newslettera na swojej stronie internetowej. Możemy również w formularzu zamówienia umieścić checkbox ze zgodą na otrzymywanie e-maili z ofertami. Jeśli nie posiadasz własnej bazy mailingowej, możesz zakupić ją od firmy zewnętrznej np. getresponse, infobrokering. Zakup dobrej bazy mailingowej nie należy do najtańszych, jednak w ostatecznym rozrachunku może być dla nas bardzo opłacalny.
Podsumowanie
Pamiętaj, aby nie nadużywać cierpliwości oraz zaufania swoich klientów. Nie być nachalnym, ponieważ nasza wiadomość szybko może wylądować w kategorii Spam. E-mail marketing to strategia, która może przynieść nam bardzo dobre efekty, pod warunkiem, że będzie bardzo dobrze przemyślana.
Zachęcamy do zapoznania się z innymi naszymi artykułami: KLIKNIJ TUTAJ!