Przesyłka ma błędny adres doręczenia – co zrobić?
Jeśli przesyłka została błędnie zaadresowana i nie została jeszcze odebrana przez kuriera należy anulować zlecenie i wprowadzić nowe z właściwym adresem doręczenia oraz usunąć błędny list przewozowy z przesyłki i nakleić nowy, jeśli natomiast jest już w transporcie można dokonać zmiany adresu – koszt takiej usługi to 100% ceny za przesyłkę z ubezpieczeniem + 10 zł zł netto.
Aby zmienić adres należy wysłać wiadomość do naszego biura poprzez formularz kontaktowy (zakładka “Panel Klienta → Kontakt") zawierającą: numer ID konta, numer listu przewozowego, który ma zostać przeadresowany, nowy adres doręczenia (proszę podawać pełny adres, tzn. imię i nazwisko / firma odbiorcy, nazwa ulicy, numer budynku / lokalu, kod pocztowy i miejscowość) oraz informację "akceptuję koszt zmiany adresu”.
Należy zwrócić uwagę na przesyłkę, która jest już w doręczeniu – taką dyspozycję należy zgłosić jak najszybciej by przewoźnik zdążył dokonać zmian, zanim kurier doręczy paczkę do odbiorcy.
Uwaga! Wyjątkiem jest przewoźnik UPS, gdzie zmiany adresu można dokonać dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia oraz przewoźnik Pocztex, u którego dyspozycję przeadresowania można zgłosić dopiero po dotarciu przesyłki na magazyn doręczający. Przeadresowanie przesyłki w Pocztex można wykonać tylko, gdy zmienia się jedna z danych - imię i nazwisko odbiorcy /nazwa firmy lub adres - nigdy, w przypadku zmian obu informacji.
Dla przewoźnika InPost Paczkomat, DHL POP (usługa Kurier-Punkt) oraz Orlen Paczka nie można wykonać przeadresowania.
Należy pamiętać, że nie ma gwarancji wykonania dyspozycji przeadresowania. Przewoźnik zrealizuje ją w miarę swoich możliwości operacyjnych. W przypadku dyspozycji zmiany adresu, doręczenie może się opóźnić.
Za poprawność danych w zleceniu odpowiada nadawca.