Obowiązki nadawcy w kwestii wydawania przesyłek kurierowi

Zgodnie z regulaminami przewoźników nadawca jest odpowiedzialny za poprawne nadanie przesyłki. Poniżej znajdziesz konkretne informacje, co zrobić aby przesyłka była prawidłowo wydana.

Pamiętaj, że przewoźnicy określają konkretne wymiary maksymalne, sposoby pakowania a także towary, które są wyłączone z przewozu. W przypadku nie przestrzegania wytycznych przewoźnik może odmówić transportu, zwrócić lub zweryfikować przesyłkę na magazynie. Koniecznie zapoznaj się z Bazą wiedzy

Pamiętaj, aby podawać rzeczywiste wymiary - zobacz, w jaki sposób mierzyć przesyłki tutaj

Po zapakowaniu przesyłki i złożeniu zlecenia wydrukuj list przewozowy. Upewnij się, że jest czytelny i naklej go na przesyłkę. Kurier nie przyjeżdża ze swoim listem przewozowym (wyjątkiem jest DHL, taką usługę należy zaznaczyć podczas składania zlecenia), przesyłki należy zawsze wydawać na listach przewozowych wydrukowanych z naszego systemu.  

Jeśli na kartonie znajdują się starsze etykiety, był on już używany upewnij się, że zostały one usunięte przed wysłaniem. Na przesyłce może znajdować się jedynie aktualny list przewozowy. 

Pamiętaj, by na miejscu zawsze była osoba odpowiedzialna za prawidłowe wydanie przesyłki kurierowi. Jeśli nie wydajesz paczek osobiście (np. gdy przesyłki wysyłasz z magazynu), a przez wyznaczoną osobę trzecią przekaż jej list przewozowy i poinformuj o obowiązku prawidłowego naklejenia etykiety a także zasadach pakowania. 

W przypadku anulowania zlecenia należy niezwłocznie usunąć list przewozowy z przesyłki. Jeśli nadajesz ją z innego punktu koniecznie poinformuj osobę odpowiedzialną, aby przesyłka nie została wydana na anulowanym liście przewozowym. 
Nasz system automatycznie przekazuje informację o anulowaniu do systemu przewoźnika, natomiast może zdarzyć się tak, że kurier zdąży podjechać po przesyłkę zanim dostanie informację o anulowaniu. Każdorazowo, jeśli przesyłka jest anulowana nie należy wydawać jej kurierowi.
Jeśli zlecenie zostało anulowane, ale mimo to chcesz ją nadać należy ponowić zlecenie i nakleić nowy list przewozowy na przesyłkę. 

Pobierz potwierdzenie nadania od kuriera - sprawdź, jak wygenerować taki dokument z systemu tutaj. Potwierdzenie nadania przesyłki jest podstawowym dokumentem, który przewoźnik będzie wymagać np. w przypadku reklamacji. 

Zapoznaj się również z regulaminem strony, w której znajdziesz dodatkowe informacje na temat obowiązków zleceniodawcy.

Czy artykuł był pomocny?

3334 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.