Numer zlecenia podjazdu w DHL - jak sprawdzić dodatkowe statusy?
Przewoźnik DHL udostępnia szczegółowe informacje w statusach, które pomogą Ci ustalić, kiedy przesyłka zostanie odebrana lub z jakich przyczyn kurier się nie zjawił po odbiór.
Aby sprawdzić taki status wejdź w zakładkę “Panel Klienta → Lista zamówień → Zamówienia” → wybierz zlecenie złożone na przewoźnik DHL, które Cię interesuje
Następnie:
1. Naciśnij “Szczegóły”
2. Skopiuj numer odbioru przesyłek (w DHL zawsze kończy się on “www”)
3. Wejdź na stronę DHL do śledzenia przesyłek: https://sprawdz.dhl.com.pl/
4. Wybierz opcję “Po numerze zlecenia"
5. Wklej numer zlecenia
6. Zaznacz “Nie jestem robotem”
7. "Szukaj"
System wyszuka Twoje zlecenie. W tym miejscu pojawią się dodatkowe informację na temat przesyłki, takie jak
- Przyjęto zlecenie transportu przesyłki krajowej. Odbiór w dniu 01-09-2021, w godzinach od 12:00 do 14:00 - status oznacza, że zlecenie planowane jest na odbiór w podanym terminie.
- Nadawca nieobecny - oznacza, że kurier był pod wskazanym adresem w celu odbioru przesyłki natomiast nie zastał odbiorcy. W takiej sytuacji zawsze należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy.
- Przesyłka niegotowa - oznacza, że kurier był pod adresem w celu odbioru przesyłki natomiast przesyłka nie została przygotowana do transportu. W takiej sytuacji zawsze należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy.
- Przesyłka nieprawidłowo zapakowana - oznacza, że kurier był pod wskazanym adresem w celu odbioru przesyłki natomiast nie została ona zapakowana zgodnie z wytycznymi przewoźnika. W tej sytuacji należy zapakować przesyłkę zgodnie z instrukcją przewoźnika (jak zapakować sprawdź tutaj) oraz należy anulować bieżące zlecenie i ponowić w zakładce Lista Zamówień. Uwaga! W tym wypadku wygeneruje się nowy list przewozowy, nieaktywny (anulowany) należy usunąć a na przesyłkę nakleić nowy.
- Zlecenie na odbiór przesyłki zostało zmodyfikowane na 01-09-2021, w godzinach od 12:00 do 14:00 - oznacza, że kurier z różnych przyczyn nie miał możliwości podjazdu w wybranym terminie i zlecenie zostało przełożone na inny dzień. W tej sytuacji nie ma konieczności ponawiania zamówienia - kurier zjawi się we wskazanym terminie.