Jak złożyć zlecenie na portalu?
Zaloguj się na portalu i wejdź w zakładkę “Zamów kuriera”
Uzupełnij formularz: kraj odbioru i dostawy, wymiary: długość, szerokość, wysokość, waga, ilość przesyłek, rodzaj paczki: standardowa / niestandardowa.
Przesyłka standardowa czy niestandardowa? Jakie czynniki mają wpływ na rodzaj paczki?
Uzupełnij: zawartość przesyłki oraz usługi dodatkowe, jeśli chcesz z nich skorzystać.
System wyceni dla Ciebie przesyłkę. Wybierz przewoźnika, z którego chcesz skorzystać. Będzie on wyróżniony czerwoną ramką.
Uzupełnij dane adresowe nadawcy i odbiorcy.
Sekcja “Nadanie przesyłki”: wybierz czy chcesz zamówić odbiór przez kuriera czy chcesz dostarczyć przesyłkę do punktu samodzielnie.
Podsumowanie:
wyświetli się podsumowanie: stawki za przesyłkę oraz wszystkie usługi dodatkowe, które wybrałeś podczas składania zamówienia.
Przed wysłaniem przesyłki sprawdź jeszcze raz, czy wprowadzone dane są poprawne. Jeśli wszystko się zgadza kliknij “Wyślij zlecenie”
System wygeneruje list przewozowy oraz potwierdzenie nadania do pobrania.
List przewozowy wydrukuj i przyklej na przesyłkę.
Potwierdzenie nadania wydrukuj, daj kurierowi do podpisu i zachowaj.
Uwaga! Potwierdzenie nadania jest dokumentem, który będzie wymagany przez przewoźnika w przypadku zaginięcia przesyłki. Aby rozpocząć procedurę poszukiwań paczki przewoźnik poprosi o ten dokument, nawet jeśli w systemie elektronicznym przewoźnika będą widniały statusy.
Jak pobrać zbiorcze potwierdzenie nadania dla kilku przesyłek?
Wejdź w “Panel klienta → Lista zamówień → Zamówienia”, zaznacz przesyłki, dla których chcesz wygenerować zbiorcze potwierdzenie nadania oraz kliknij “Protokół dla nadawcy”
Jak sprowadzić przesyłkę do siebie lub wysłać pomiędzy różnymi adresami sprawdzisz TUTAJ.