Uszkodzenie - Orlen Paczka

USZKODZENIE
Jeśli odbiorca otrzymuje uszkodzoną lub niekompletną przesyłkę lub następuje zwrot uszkodzonej paczki do nadawcy należy działać bezzwłocznie. 

SZKODA JAWNA → PROTOKÓŁ SPISZ PRZY DORĘCZENIU 
Jeśli jest szkoda jawna (widoczna przed rozpakowaniem przesyłki, uszkodzony, rozdarty, zamoczony karton itp) należy od razu przy odbiorze zgłosić ten fakt pracownikowi punktu, który powinien to odnotować przy zgłoszeniu. Przewoźnik nie praktykuje spisywania protokołu szkody. Nie należy przyjmować przesyłki bez zastrzeżeń - od razu zgłoś uszkodzenie również do nas.

SZKODA NIEJAWNA → MASZ 7 DNI KALENDARZOWYCH NA ZGŁOSZENIE SZKODY
Szkodę niejawną należy zgłosić do nas w terminie 7 dni kalendarzowych od daty doręczenia przesyłki → Skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Pomoc i kontakt 

ZDJĘCIA → ZAŁĄCZ ZDJĘCIA USZKODZONEGO OPAKOWANIA I TOWARU 
załączenie zdjęć do reklamacji wpływa pozytywnie na rozpatrzenie, jest to dodatkowy dowód w sprawie.

TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 7 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ 
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji 

KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI 
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki. 

Przydatne linki:
Panel klienta - Reklamacje
Jak zgłosić reklamację na portalu?
Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?

Czy artykuł był pomocny?

3594 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.