Uszkodzenie - Orlen Paczka
USZKODZENIE
Jeśli odbiorca otrzymuje uszkodzoną lub niekompletną przesyłkę lub następuje zwrot uszkodzonej paczki do nadawcy należy działać bezzwłocznie.
SZKODA JAWNA → PROTOKÓŁ SPISZ PRZY DORĘCZENIU
Jeśli jest szkoda jawna (widoczna przed rozpakowaniem przesyłki, uszkodzony, rozdarty, zamoczony karton itp) należy od razu przy odbiorze zgłosić ten fakt pracownikowi punktu, który powinien to odnotować przy zgłoszeniu. Przewoźnik nie praktykuje spisywania protokołu szkody. Nie należy przyjmować przesyłki bez zastrzeżeń - od razu zgłoś uszkodzenie również do nas.
SZKODA NIEJAWNA → MASZ 7 DNI KALENDARZOWYCH NA ZGŁOSZENIE SZKODY
Szkodę niejawną należy zgłosić do nas w terminie 7 dni kalendarzowych od daty doręczenia przesyłki → Skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Pomoc i kontakt
ZDJĘCIA → ZAŁĄCZ ZDJĘCIA USZKODZONEGO OPAKOWANIA I TOWARU
załączenie zdjęć do reklamacji wpływa pozytywnie na rozpatrzenie, jest to dodatkowy dowód w sprawie.
TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 7 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji
KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki.
Przydatne linki:
→Panel klienta - Reklamacje
→Jak zgłosić reklamację na portalu?
→Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?