Uszkodzenie - DHL
USZKODZENIE
Jeśli odbiorca otrzymuje uszkodzoną lub niekompletną przesyłkę lub następuje zwrot uszkodzonej paczki do nadawcy należy działać bezzwłocznie.
SZKODA JAWNA → PROTOKÓŁ SPISZ PRZY DORĘCZENIU
Jeśli jest szkoda jawna (widoczna przed rozpakowaniem przesyłki, uszkodzony, rozdarty, zamoczony karton itp) i przyjmiesz przesyłkę bez zastrzeżeń przewoźnik może odrzucić reklamację. Nie należy przyjmować przesyłki przed spisaniem protokołu szkody.
SZKODA NIEJAWNA → MASZ 7 DNI KALENDARZOWYCH NA SPISANIE PROTOKOŁU SZKODY
Taką chęć należy zgłosić do nas z wyprzedzeniem (najlepiej do 5 dni kalendarzowych, aby kurier zdążył podjechać w terminie) → Skontaktuj się z nami poprzez zakładkę Pomoc i kontakt
W przypadku zgłoszenia podjazdu po protokół szkody w terminie późniejszym niż 7 dni kalendarzowych przewoźnik może odmówić spisania takiego protokołu.
TOWAR O WARTOŚCI DO 2000 ZŁ → SPISYWANY JEST ZASTĘPCZY PROTOKÓŁ SZKODY
Protokół zastępczy spisywany jest za zgodą klienta. W tej sytuacji skontaktuj się z nami - otrzymasz częściowo wypełniony protokół szkody przez kuriera. Uzupełnij część przeznaczoną dla klienta i taki protokół załącz do reklamacji. W protokole znajduje się też instrukcja dotycząca zrobienia zdjęć przesyłce i jej opakowaniu co w przypadku protokołu zastępczego należy do obowiązku Klienta.
TOWAR O WARTOŚCI POWYŻEJ 2000 ZŁ → SPISYWANY JEST PROTOKÓŁ SZKODY Z KURIEREM
W takiej sytuacji protokół szkody spisywany jest z kurierem.
PRAWIDŁOWO SPISANY PROTOKÓŁ SZKODY → ZWERYFIKUJ PRZED PODPISANIEM, CZY SPISANY JEST ZGODNIE Z PRAWDĄ
Pamiętaj, że jest to najważniejszy dokument w reklamacji. Przed podpisaniem protokołu szkody należy go przeczytać i sprawdzić, czy kurier zaznaczył odpowiednio sposób zapakowania i rodzaj uszkodzeń. Więcej informacji znajdziesz w artykule Jak powinien wyglądać prawidłowo spisany protokół szkody?
ZDJĘCIA → ZAŁĄCZ ZDJĘCIA USZKODZONEGO OPAKOWANIA I TOWARU
załączenie zdjęć do reklamacji wpływa pozytywnie na rozpatrzenie, jest to dodatkowy dowód w sprawie.
TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 30 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji
KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Pełnomocnictwa uzupełnionego przez odbiorcę. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki.
Przydatne linki:
→Panel klienta - Reklamacje
→Jak zgłosić reklamację na portalu?
→Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?