Szwajcaria i Liechtenstein - odprawa celna w DPD Export

Wysyłając przesyłkę do Szwajcarii lub Liechtenstein należy przygotować ją do odprawy celnej. 

Wszystkie wymagane dokumenty należy załączyć do przesyłki, najlepiej w osobnej koszulce na list przewozowy tak, by urzędnik celny nie musiał otwierać całej przesyłki. 

Obowiązek poprawnego wypełnienia dokumentów spoczywa na nadawcy. 

Uwaga! Przesyłka może zostać obciążona opłatą celną zgodnie z prawem kraju docelowego, dlatego odbiorca może zostać poproszony o uiszczenie opłaty przy odbiorze przesyłki. Z kwotami opłat należy zapoznać się samodzielnie. 
Podczas składania zlecenia zostanie naliczona opłata za wykonanie odprawy celnej (zgodnie z cennikiem). Dopiero podczas wykonywania odprawy Urząd Celny decyduje na podstawie załączonych dokumentów, czy odbiorca będzie musiał opłacić cło, dlatego może przy doręczeniu przesyłki zostać poproszony o uregulowanie dodatkowej opłaty. 

Poniższe informacje są udzielone bezpośrednio przez przewoźnika DPD.

W zależności od rodzaju i wartości przesyłki należy przygotować następujące dokumenty:

1. W przypadku towarów niehandlowych (np. darmowe próbki, prezenty) o wartości do 1000 EUR, wraz z kosztem transportu, wobec których może zostać zastosowana odprawa zbiorcza lub indywidualna na operatora kurierskiego:

  • faktura pro-forma (5 podpisanych i ostemplowanych egzemplarzy)
  • oświadczenie LV;

Uwaga: 

 W przypadku wybrania powyższej formy odprawy celnej eksporter nie otrzyma komunikatu IE599 uprawniającego do naliczenia 0% stawki VAT. W celu uzyskania komunikatu IE599 jako potwierdzenia dla celów podatkowych umożliwiającego naliczenie 0% stawki VAT prosimy skorzystać z możliwości dokonania odprawy celnej indywidualnej.

2. W przypadku:

(a) towarów niehandlowych o wartości powyżej 1000 EUR;

(b) towarów niehandlowych o mniejszej wartości (do 1000 EUR), wobec których nadawca decyduje się na zastosowanie warunków odprawy indywidualnej na eksportera (nadawcę przesyłki);

(c) towarów handlowych (bez względu na wartość):

  • faktura (pro-forma dla towarów niehandlowych lub handlowa dla towarów na sprzedaż, min.5 podpisanych i ostemplowanych egzemplarzy);
  • oświadczenie o odprawie indywidualnej - HV;
  • Upoważnienie* dla agencji celnej wraz z kopiami dokumentów firmy (wpis do CEiDG lub KRS);

– upoważnienie może być podpisane wyłącznie przez osobę lub osoby których nazwiska widnieją w KRS-ie/wpisie do ewidencji i  które upoważnione są do reprezentowania firmy.

- Należy również na nim wpisać swój numer EORI. Jeżeli eksporter nie ma wyrobionego jeszcze tego numeru to szczegóły znajdzie na poniższej stronie: 

http://www.finanse.mf.gov.pl/pl/clo-informacje-dla-przedsiebiorcow/eori/informacje-podstawowe

*O ile firma nie posiada aktualnego w ACP GF. 

Uwaga: Upoważnienie może być bezterminowe lub jednorazowe. Jeżeli zostanie złożone upoważnienie bezterminowe to należy dodatkowo przesłać potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (z tytułu udzielenia pełnomocnictwa) w kwocie 17 PLN na poniższe konto:

Urząd Miasta Poznań

Bank PKO S.A.

Nr Konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763

Do otrzymania komunikatu z odprawy IE599 wymagane jest złożenie upoważnienia i oświadczenia HV. Po zakończeniu odprawy komunikat zostanie wysłany ma adres email podany w upoważnieniu.

Przed nadaniem dokumenty można wysłać skanem na adres exp_waw@dpd.com.pl  w celu weryfikacji poprawności z agencją celną. 

   Ważne Uwagi: 

Dokumenty (faktury) wkładane do przesyłek muszą zawierać te same dane, co dokumenty do odprawy celnej. 

W przypadku rozbieżności urząd celny nakłada wysokie kary. 

Faktury muszą być wystawione według załączonych instrukcji/wskazówek.

Poniżej załączone zostały wzory wymaganych dokumentów oraz instrukcje jak je poprawnie uzupełnić. 

Odprawa celna dla innych krajów - DPD Export 
Odprawa celna w FedEx
Odprawa celna w UPS
InPost International - przesyłki międzynarodowe do urządzeń Paczkomat

Czy artykuł był pomocny?

1291 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.