Uszkodzenie - InPost
USZKODZENIE
Jeśli odbiorca otrzymuje uszkodzoną lub niekompletną przesyłkę lub następuje zwrot uszkodzonej paczki do nadawcy należy działać bezzwłocznie.
SZKODA JAWNA → PROTOKÓŁ SPISZ PRZY DORĘCZENIU
Protokoły szkody u przewoźnika InPost spisywane są elektronicznie. Protokół szkody należy spisać pod adresem: https://inpost.pl/protokol
Uwaga! Do formularza protokołu szkody należy dołączyć zdjęcia uszkodzenia paczki oraz opakowania.
Paczkomat:
Jeśli odbiorca zauważy uszkodzenie przy odbiorze, ma możliwość zareklamowania i pozostawienia przesyłki w paczkomacie.
Kurier:
Jeśli odbiorca widzi, że przesyłka jest uszkodzona może odmówić jej przyjęcia. Jeśli przyjmie powinien od razu spisać elektronicznie protokół. Kurierzy nie spisują już protokołów.
SZKODA NIEJAWNA → MASZ 7 DNI KALENDARZOWYCH NA SPISANIE PROTOKOŁU SZKODY
Jeśli uszkodzenie będzie wykryte później niż w momencie doręczenia, należy sporządzić elektroniczny protokół szkody poprzez formularz na stronie w ciągu 7 dni od otrzymania przesyłki.
Protokół szkody należy spisać pod adresem: https://inpost.pl/protokol
Uwaga! Do formularza protokołu szkody należy dołączyć zdjęcia uszkodzenia paczki oraz opakowania.
PRAWIDŁOWO SPISANY PROTOKÓŁ SZKODY → ZWERYFIKUJ PRZED PODPISANIEM, CZY SPISANY JEST ZGODNIE Z PRAWDĄ
Pamiętaj, że jest to najważniejszy dokument w reklamacji. Przed podpisaniem protokołu szkody należy go przeczytać i sprawdzić, czy kurier zaznaczył odpowiednio sposób zapakowania i rodzaj uszkodzeń. Więcej informacji znajdziesz w artykule Jak powinien wyglądać prawidłowo spisany protokół szkody?
ZDJĘCIA → ZAŁĄCZ ZDJĘCIA USZKODZONEGO OPAKOWANIA I TOWARU
załączenie zdjęć do reklamacji wpływa pozytywnie na rozpatrzenie, jest to dodatkowy dowód w sprawie.
TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 14 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji
KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki.
Przydatne linki:
→Panel klienta - Reklamacje
→Jak zgłosić reklamację na portalu?
→Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?