Koszty transportu / nieterminowe doręczenie - InPost

Koszty transportu
Reklamację na koszty transportu składa się w sytuacji, gdy w transporcie wystąpiło znaczne opóźnienie (o opóźnieniu możemy mówić w przypadku, gdy miną 72h w dni robocze) lub w przypadku, gdy przesyłka została zwrócona bez podjęcia przez kuriera próby doręczenia.

TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 14 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ 
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji 

KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI 
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki. 

Przydatne linki:
Panel klienta - Reklamacje
Jak zgłosić reklamację na portalu?
Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?

Czy artykuł był pomocny?

2496 wyświetleń