Zaginięcie - UPS

ZAGINIĘCIE PRZESYŁKI 
Reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki składa się w momencie, gdy paczka zostanie nadana i nie dotrze ona do odbiorcy.

POSZUKIWANIE PRZESYŁKI → W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ZGŁOŚ DO NAS ZAGINIĘCIE 
Jeśli przesyłka od kilku dni nie posiada aktualnych statusów zgłoś taką sytuację do nas. W pierwszej kolejności przewoźnik podejmuje poszukiwania przesyłki. Będzie konieczny opis paczki, najważniejsze informacje:
→ Sposób zapakowania: opisz jak była zapakowana przesyłka, czy posiadała jakieś znaki szczególne / naklejki - to ułatwi poszukiwanie przesyłki w magazynie 
→ Zawartość: co zostało wysłane w zaginionej paczce? Jeśli masz możliwość możesz podeślij zdjęcie poglądowe, jak taki towar wygląda. 
→ Wartość towaru: ile był warty towar, który wysłałeś? 

UZNANIE PRZESYŁKI ZA ZAGINIONĄ → JEŚLI W PROCESIE POSZUKIWAŃ PRZESYŁKI NIE ZOSTANIE ONA ZLOKALIZOWANA ZGŁOŚ REKLAMACJĘ
Proces poszukiwań u przewoźnik trwa do 30 dni od daty nadania przesyłki. Dopiero jeśli ten termin minie lub jeśli wcześniej przewoźnik oficjalnie uzna przesyłkę za zaginioną należy zgłosić reklamację w systemie. 

TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 30 DNI OD DATY UZNANIA ZA ZAGINIONĄ WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ 
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji 

KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI 
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki. 

W przypadku przesyłek zagranicznych przewoźnik nie ma z góry narzuconego terminu na rozpatrzenie reklamacji zgodnie z Konwencją CMR z Genewy z roku 1956.

Przydatne linki:
Panel klienta - Reklamacje
Jak zgłosić reklamację na portalu?
Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?

Czy artykuł był pomocny?

2953 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.