Zaginięcie - Raben
ZAGINIĘCIE PRZESYŁKI
Reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki składa się w momencie, gdy paczka zostanie nadana i nie dotrze ona do odbiorcy.
POSZUKIWANIE PRZESYŁKI → W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ZGŁOŚ DO NAS ZAGINIĘCIE
Jeśli przesyłka od kilku dni nie posiada aktualnych statusów zgłoś taką sytuację do nas. W pierwszej kolejności przewoźnik podejmuje poszukiwania przesyłki. Będzie konieczny opis paczki, najważniejsze informacje:
→ Sposób zapakowania: opisz jak była zapakowana przesyłka, czy posiadała jakieś znaki szczególne / naklejki - to ułatwi poszukiwanie przesyłki w magazynie
→ Zawartość: co zostało wysłane w zaginionej paczce? Jeśli masz możliwość podeślij zdjęcie poglądowe, jak taki towar wygląda.
→ Wartość towaru: ile był warty towar, który wysłałeś?
UZNANIE PRZESYŁKI ZA ZAGINIONĄ → JEŚLI W PROCESIE POSZUKIWAŃ PRZESYŁKI NIE ZOSTANIE ONA ZLOKALIZOWANA ZGŁOŚ REKLAMACJĘ
Przesyłka oficjalnie uznana za zaginioną jest 31 dnia od planowanej daty doręczenia, po tym terminie należy zgłosić reklamację w systemie.
TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 30 DNI OD DATY UZNANIA ZA ZAGINIONĄ WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji
KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W tej sytuacji jest to dla przewoźnika potwierdzenie, że odbiorca nie otrzymał przesyłki.
Przydatne linki:
→Panel klienta - Reklamacje
→Jak zgłosić reklamację na portalu?
→Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?