Pobranie (COD) - podstawowe informacje
Pobranie – usługa polegająca na doręczeniu przesyłki do odbiorcy, podczas dostawy kurier pobiera od odbiorcy ustaloną przez nadawcę w trakcie składania zamówienia opłatę. Opłata jest zwracana nadawcy w jednej z dostępnych form: przelew bankowy lub przekaz pocztowy. Usługa dostępna tylko dla przesyłek krajowych.
- Raben
a) Maksymalna kwota pobrania: 10000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie, jednak zalecamy, aby ubezpieczać wszystkie przesyłki
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- UPS
a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 3 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- InPost
a) kurier
- Maksymalna kwota pobrania: 5000 zł
- Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
- Standardowy termin zwrotu pobrania: do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
b) paczkomat
- Maksymalna kwota pobrania: 5000 zł
- Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
- Standardowy termin zwrotu pobrania: do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- Ambo Express
a) Maksymalna kwota pobrania: 7000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- FedEx
a) Maksymalna kwota pobrania: 7000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- DHL
a) Maksymalna kwota pobrania: 6500 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- Pocztex
a) Maksymalna kwota pobrania: 20000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: 2-3 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- DPD
a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: 5-7 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- Geis
a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
Termin zwrotu pobrania zaczyna płynąć na kolejny dzień po doręczeniu przesyłki i nie zalicza się do niego dni ustawowo wolnych od pracy, sobót oraz niedziel.
Polecamy usługi dodatkowe:
- Zwrot pobrania w niestandardowym terminie:
a) do 1 dnia roboczego po doręczeniu przesyłki
b) do 4 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
c) do 16 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
- Przekaz pocztowy:
a) usługa polega na zwrocie pobrania na adres nadawcy, zamiast na rachunek bankowy. Takie pobranie dostarcza listonosz.
b) termin zwrotu pobrania przekazem pocztowym: do wybranego terminu pobrania należy doliczyć 4 dni robocze.
- Skarbonka pobrań:
a) usługa polega na zwrocie pobrania do wirtualnej skarbonki, w ten sposób możesz samodzielnie decydować o sposobie i częstotliwości wypłaty pobrania w zależności od swoich potrzeb.
b) dostępne warianty wypłaty pobrania:
- cykliczna wypłata pobrania (np. co 7 dni)
- wypłata pobrania po uzbieraniu ustawionej kwoty (np. 2000 zł)
- wypłata przekazem pocztowym (możliwość wypłaty na adres inny niż wskazany w pojedynczym zamówieniu)
- opłacanie faktur środkami ze skarbonki
Zobacz też:
→ Skarbonka pobrań - podstawowe informacje
→ PIN (m. in. dla skarbonki pobrań)
→ Czy można otworzyć przesyłkę przed zapłaceniem pobrania?
→ Gdzie znajdę informację o zwrocie moich pobrań?
→ W jaki sposób obliczać termin zwrotu pobrania?
→ Dlaczego mam zawieszone pobranie?
→ Nie dostałem zwrotu pobrania - co zrobić?
→ Przesyłka posiada błędne pobranie - co zrobić?
Poza opcją zwrotu pobrania można również uzgodnić kompensaty pobrań na poczet faktur, a tym celu skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez Czat, formularz kontaktowy lub telefonicznie.