Pobranie (COD) - podstawowe informacje

Pobranie – usługa polegająca na doręczeniu przesyłki do odbiorcy, podczas dostawy kurier pobiera od odbiorcy ustaloną przez nadawcę w trakcie składania zamówienia opłatę. Opłata jest zwracana nadawcy w jednej z dostępnych form: przelew bankowy lub przekaz pocztowy. Usługa dostępna tylko dla przesyłek krajowych.

  1. Raben
    a) Maksymalna kwota pobrania: 10000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie, jednak zalecamy, aby ubezpieczać wszystkie przesyłki
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  2. UPS
    a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 3 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  3. InPost
    a) kurier
    - Maksymalna kwota pobrania: 5000 zł
    - Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    - Standardowy termin zwrotu pobrania: do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki

    b) paczkomat
    - Maksymalna kwota pobrania: 5000 zł
    - Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    - Standardowy termin zwrotu pobrania: do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  4. Ambo Express 
    a) Maksymalna kwota pobrania: 7000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  5. FedEx
    a) Maksymalna kwota pobrania: 7000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  6. DHL
    a) Maksymalna kwota pobrania: 6500 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki 
     
  7. Pocztex
    a) Maksymalna kwota pobrania: 20000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: 2-3 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  8. DPD
    a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Nie
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: 5-7 dni roboczych po doręczeniu przesyłki
     
  9. Geis 
    a) Maksymalna kwota pobrania: 15000 zł
    b) Wymagane wykupienie ubezpieczenia: Tak
    c) Standardowy termin zwrotu pobrania: do 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki

Termin zwrotu pobrania zaczyna płynąć na kolejny dzień po doręczeniu przesyłki i nie zalicza się do niego dni ustawowo wolnych od pracy, sobót oraz niedziel.

Polecamy usługi dodatkowe:

  1. Zwrot pobrania w niestandardowym terminie:
    a) do 1 dnia roboczego po doręczeniu przesyłki 
    b) do 4 dni roboczych po doręczeniu przesyłki 
    c) do 16 dni roboczych po doręczeniu przesyłki 
     
  2. Przekaz pocztowy:
    a) usługa polega na zwrocie pobrania na adres nadawcy, zamiast na rachunek bankowy. Takie pobranie dostarcza listonosz. 
    b) termin zwrotu pobrania przekazem pocztowym: do wybranego terminu pobrania należy doliczyć 4 dni robocze. 
     
  3. Skarbonka pobrań: 
    a) usługa polega na zwrocie pobrania do wirtualnej skarbonki, w ten sposób możesz samodzielnie decydować o sposobie i częstotliwości wypłaty pobrania w zależności od swoich potrzeb. 
    b) dostępne warianty wypłaty pobrania:
    - cykliczna wypłata pobrania (np. co 7 dni)
    - wypłata pobrania po uzbieraniu ustawionej kwoty (np. 2000 zł) 
    - wypłata przekazem pocztowym (możliwość wypłaty na adres inny niż wskazany w pojedynczym zamówieniu) 
    - opłacanie faktur środkami ze skarbonki

Zobacz też:
Skarbonka pobrań - podstawowe informacje 
PIN (m. in. dla skarbonki pobrań)
Czy można otworzyć przesyłkę przed zapłaceniem pobrania?
Gdzie znajdę informację o zwrocie moich pobrań?
W jaki sposób obliczać termin zwrotu pobrania?
Dlaczego mam zawieszone pobranie?
Nie dostałem zwrotu pobrania - co zrobić?
Przesyłka posiada błędne pobranie - co zrobić?

Poza opcją zwrotu pobrania można również uzgodnić kompensaty pobrań na poczet faktur, a tym celu skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez Czat, formularz kontaktowy lub telefonicznie. 

 

Czy artykuł był pomocny?

4833 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.