Koszty transportu / nieterminowe doręczenie - InPost
Koszty transportu
Reklamację na koszty transportu składa się w sytuacji, gdy w transporcie wystąpiło znaczne opóźnienie (o opóźnieniu możemy mówić w przypadku, gdy miną 72h w dni robocze) lub w przypadku, gdy przesyłka została zwrócona bez podjęcia przez kuriera próby doręczenia.
TERMIN NA ZGŁOSZENIE REKLAMACJI → 14 DNI OD DATY DORĘCZENIA WRAZ Z PEŁNĄ DOKUMENTACJĄ
Aby przewoźnik przyjął zgłoszenie reklamacyjne muszą zostać załączone wszystkie wymagane dokumenty. Jakich dokumentów przewoźnik wymaga sprawdzisz w artykule Wykaz dokumentów wymaganych do zgłoszenia reklamacji
KTO ZGŁASZA REKLAMACJĘ → WŁAŚCICIEL TOWARU - OSOBA BĘDĄCA W POSIADANIU PRZESYŁKI
Zgodnie z regulaminem przewoźnika i prawem przewozowym reklamację roszczeniową może złożyć tylko właściciel towaru. Jeśli przesyłka została odebrana przez odbiorcę właścicielem towaru zgodnie z umową przewozu jest odbiorca, jeśli natomiast odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki i została ona zwrócona do nadawcy, właścicielem towaru jest nadawca.
Jeśli przesyłka znajduje się u odbiorcy, natomiast Ty jako nadawca chcesz zgłosić reklamację konieczne będzie załączenie w dokumentacji Zrzeczenia odbiorcy na rzecz nadawcy przesyłki. W ten sposób otrzymasz prawo do reklamowania przesyłki.
Przydatne linki:
→Panel klienta - Reklamacje
→Jak zgłosić reklamację na portalu?
→Jakie dokumenty potrzebne są do zgłoszenia reklamacji?