Jak sprowadzić przesyłkę do siebie?
Jako płatnik za zlecenie decydujesz o tym, z jakiego adresu nadawane są przesyłki, zatem możesz złożyć zlecenie na wysyłkę
a) od siebie do klienta:
w danych nadawcy uzupełniasz swoje dane (skąd kurier ma zabrać przesyłkę), a w adresie dostawy wpisujesz dane swojego klienta.
b) od klienta do siebie
w danych nadawcy uzupełniasz dane swojego klienta (skąd kurier ma zabrać przesyłkę), a w adresie dostawy wpisujesz swój adres (gdzie ma być doręczona przesyłka)
c) pomiędzy różnymi adresami, np. pomiędzy magazynami lub od producenta do klienta:
w danych nadawcy uzupełniasz adres, z którego przesyłkę kurier ma zabrać, a w adresie dostawy dane, gdzie kurier przesyłkę ma dostarczyć.
Uwaga! Każdorazowo obowiązkiem nadawcy jest poprawne zapakowanie i naklejenie listu przewozowego na przesyłkę. Jeśli nadawcą jest Twój klient / inna osoba musisz przesłać list przewozowy nadawcy i poinstruować by nakleił list na paczkę.
Jak złożyć zlecenie na portalu sprawdzisz TUTAJ
W sytuacji, gdy do klienta wysłałeś przesyłkę i została ona odebrana, jednak nastąpiła pomyłka i chcesz ten sam towar odebrać od klienta wystarczy skorzystać z opcji "Zamów powrót przesyłki do siebie", która znajduje się w zakładce "Lista zamówień".
Po kliknięciu tej opcji system automatycznie uzupełni formularz zlecenia o dane nadawcy i odbiorcy.
Należy zweryfikować, czy wykupione usługi dodatkowe są poprawne, czy należy je dodać lub usunąć - zlecenie w dalszym ciągu można dowolnie edytować. Jeśli wymiary przesyłki się zmieniają (ponieważ np. klient przepakował towar) należy je zaktualizować. Przypominamy, że wymiary w zleceniu należy zawsze podawać rzeczywiste.
Po sprawdzeniu danych wystarczy złożyć zlecenie, a nadawcę przesyłki poinformować by wydrukował list przewozowy i nakleił go na przesyłkę.