Jak powinien wyglądać prawidłowo spisany protokół szkody?

W przypadku uszkodzenia przesyłki lub ubytku towaru protokół szkody jest jednym z podstawowych dokumentów, wymaganych do zgłoszenia reklamacji i uzyskania od przewoźnika odszkodowania.

Pamiętaj, że w przypadku szkody jawnej protokół szkody należy spisać w momencie doręczenia. Nie należy przyjmować przesyłki bez zastrzeżeń. Jeśli mimo zgłoszenia chęci spisania protokołu szkody kurier nie chce/nie może spisać protokołu szkody należy niezwłocznie zgłosić fakt do naszego Biura Obsługi Klienta. 

W przypadku, gdy przy szkodzie jawnej protokół szkody nie zostanie od razu spisany reklamacja może zostać odrzucona przez przewoźnika, a nawet nieprzyjęta ze względu na braki formalne. 

Uszkodzenie niejawne, niewidoczne przy odbiorze przesyłki, a dopiero po rozpakowaniu towaru należy zgłosić do przewoźnika w celu spisania protokołu szkody w nieprzekraczalnym terminie 7 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki, zatem do naszego Biura Obsługi Klienta uszkodzenie powinno być zgłoszone w terminie nie dłuższym niż 5 dni. Do czasu przyjazdu kuriera odbiorca powinien pozostawić przesyłkę wraz z opakowaniem do inspekcji kuriera.

Podczas spisywania protokołu szkody należy dopilnować, aby znalazły się w nim rzeczywiste informacje dotyczące uszkodzeń towaru oraz opakowania.

OPIS OPAKOWANIA: jak dokładnie była zapakowana przesyłka (dodatkowe zabezpieczenia m.in. folia bąbelkowa, przekładki, wypełniacz, taśma) 

ZAKRES ZNISZCZENIA OPAKOWANIA: czy opakowanie zewnętrzne/wewnętrzne jest uszkodzone? Opisz jak zostało zniszczone np. rozerwane, zgniecione, zamoczone.

OPIS SZKODY I USZKODZENIA TOWARU: szkoda całkowita/częściowa? Opisz szczegółowo uszkodzenia, rodzaj szkody np. rozbicie, porysowanie. 

DANE OSOBOWE: podpis pracownika firmy kurierskiej, oraz osoby która zgłasza szkodę 

Zanim złożysz swój podpis na protokole szkody szczegółowo się z nim zapoznaj – sprawdź czy wszystkie informacje dot. widocznych uszkodzeń (wgniecenia, zarysowania kartonu itp.) oraz zabezpieczenia paczki (forma opakowania zewnętrznego oraz wypełnienia) są na protokole zaznaczone. 

Czy artykuł był pomocny?

11461 wyświetleń

Dopasuj ceny do swojego biznesu
Chcesz mieć lepiej dopasowaną ofertę i niższe ceny przesyłek?
Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie.
Proszę podać nazwę firmy
Proszę podać NIP firmy
Proszę podać imię i nazwisko
Proszę podać numer telefonu
Ile przesyłek miesięcznie wysyłasz?*
Ile palet miesięcznie wysyłasz?*
Proszę wyrazić zgodę
Dziękujemy za kontakt!
Dostaliśmy Twoje zapytanie.
Nasz Opiekun Klienta skontaktuje się z Tobą jak najszybciej
aby przedstawić Ci indywidualną wycenę przesyłek.