Korekta oraz rabat do faktury
Korekta do faktury wystawiona może być w momencie, gdy została uznana reklamacja i przewoźnik koryguje koszty za daną wysyłkę lub gdy opłata za niezrealizowaną wysyłkę została naliczona i po zgłoszeniu do BOK została ona skorygowana.
Po wykonaniu Korekty do faktury każdorazowo wysyłane jest potwierdzenie wystawienia korekty na adres e-mail podany przy rejestracji, w wiadomości znajduje się link – należy w niego wejść, dzięki czemu potwierdzony zostanie odbiór korekty do faktury.
Rabat do faktury również przyznawany jest w przypadku uznania reklamacji lub anulowania kosztów za niezrealizowane zlecenie.
Rozliczany jest on zawsze do najbliższej wystawionej faktury. Oznacza to, że faktura zostanie automatycznie pomniejszona o kwotę rabatu. Informacja znajdzie się również na fakturze.
Przykład:
Rabat do rozliczenia: 50 zł
Całkowita kwota faktury: 200 zł
Po uwzględnieniu rabatu zostanie wystawiona faktura na kwotę 150 zł i tą kwotę należy uregulować.
Wyjątek ma miejsce, gdy kwota rabatu przewyższa wartość faktury. Najniższa faktura może być wystawiona na kwotę 10 zł netto (12,30 zł brutto), zatem jeśli pojawiają się niskie wartości faktur w tym przypadku rabat może zostać rozliczony do kilku faktur.