Opóźnienia w odbiorach i doręczeniach przesyłek
W związku z powodzią na południu Polski występują ograniczenia w odbiorach oraz doręczeniach przesyłek przez firmy kurierskie. Przed nadaniem sprawdź, czy kody pocztowe na które chcesz wysłać przesyłkę są obsługiwane, by uniknąć zwrotu przesyłki i obciążenia dodatkowymi kosztami. Listę kodów pocztowych znajdziesz po kliknięciu w poniższe linki:
- DPD - https://www.dpd.com/pl/pl/2024/09/16/sytuacja-kryzysowa-powodz-na-poludniu-polski/
- DHL - https://www.dhl.com/content/dam/dhl/local/pl/dhl-ecommerce/documents/pdf/pl-zablokowane-kody-pocztowe.pdf
- Ambro Express - https://ambroexpress.pl/blog/opoznienia-w-dostawach-i-odbiorach-w-zwiazku-z-sytuacja-pogodowa
Przewoźnik InPost dnia 17.09.2024 poinformował:
InPost informuje, że nie notuje zakłóceń w funkcjonowaniu sieci logistycznej w Polsce, poza ściśle określonymi miejscami, bezpośrednio dotkniętymi powodzią i poza obszarami z brakiem możliwości przejazdu samochodem kurierskim. Żaden oddział nie jest zagrożony, jednak cały czas sytuacja jest monitorowana tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo zarówno pracowników jak i przesyłek. Na obszarze zalanym wodą InPost wyłączył maszyny i opróżnił zdecydowaną większość skrytek oraz nie kieruje do nich nowych przesyłek. Wyjęte paczki zostały skierowane do innych urządzeń lub oddział kontaktuje się z odbiorcami celem ustalenia optymalnego sposobu doręczenia. Wszystkie pozostałe przesyłki są ubezpieczone i w przypadku stwierdzenia uszkodzeń zostanie przez ubezpieczyciela wypłacone odpowiednie odszkodowanie. InPost systematycznie przywraca wyłączone maszyny Paczkomat®. Od początku powodzi przywrócono do działania ponad 100 maszyn.